Veľkonočná rybačka v Španielsku

Hlasujte
(3 hlasov)
Zubáč z Ebra Zubáč z Ebra © Miroslav Orinčák

Od našej poslednej rybačky na Rio Ebro, resp. na jej hornej priehrade Mequinenza ubehli už vyše 2 roky a tak sa nám už žiadalo opäť podniknúť rybársku výpravu do Španielska. Všetci, teda ja, Miki a Magi sme sa zhodli na termíne rybačky v druhej polovici apríla. Vyhovovalo nám to kôli práci, ale hlavne kôli rybačke. Ryby sú totiž v tomto období na Ebre už celkom aktívne.

Balenie potrebných vecí, váženie batožiny, cestu vlakom, lietadlom a nakoniec autom do Barcelony máme konečne za sebou. Zvítavame sa s Magim a Milanom pri nejakom tom poháriku. Pár dní ešte ostávame v Barcelone, ale na Veľký piatok vyrážame na Ebro. Predpoveď počasia síce nebola na veľkonočný víkend veľmi priaznivá, ale my sme sa odradiť nedali.

Po príchode do Mequinenzy ešte navštívime jednu z rybárskych predajní, aby sme ešte dokúpili potrebné rybárske „nádobíčko“. Po príchode k vode meriame jej teplotu. 17 stupňov na apríl nie je až také zlé. Zavnadíme, naviažeme udice a nahadzujeme. Čakanie na záber sme si chceli spríjemniť kávou, no konvička na vodu zostala doma.

Voda na priehrade Mequinenza je kryštáľovo čistá a tak pozorujeme pri brehu Black Bassy, ostrieže ale hlavne krásne kapríky, ktoré sa okolo nás preháňajú akoby nič. To ma vyprovokovalo a beriem do rúk muškárku. Naväzujem strímer a skúšam šťastie na black bassy. V čistej vode je krásne vidno, ako strímer pracuje a ako ho bassy prenasledujú. Prvý záber na seba nenechá dlho čakať a vyťahujem prvého juniora. Nie je veľký, ale zato môj prvý bass. A na mušku. O chvíľu vyťahujem ďalšieho. Opäť junior. Presuniem sa po brehu o čosi ďalej. Nahadzujem strímer a pomalším tempom ho sťahujem. V tom sa z hlbočiny objaví krásny bass a jeho veľká tlama v zlomku sekundy nasaje strímer. Sekám a začína sa boj s už celkom pekným bassom. Na svoju veľkosť je black bass naozaj bojovná ryba a na muškárke krásne cítiť každý jeho výpad a výskok nad hladinu. Pri poslednom výskoku si však bass vybojoval slobodu. Nevadí. Povzbudený troma zábermi behom pár minút nahadzujem strímer znova. A v tom prásk! Muškárka je zlomená. Jeden zo štyroch dielov prútu sa pravdepodobne trošku povysunul a pri švihu to spojka nevydržala a zlomila sa. Bol som z toho dosť smutný, pretože druhú muškárku sme nemali a ako sa zdalo, bassy na muchu reagovali perfektne. A taktiež sa to stalo hneď v prvý deň rybačky. Aj také sú rybárske zážitky.

Pomaly sa zvečerievalo a Magi nemal na kaprových prútoch ani záber. Balíme vercajg, pretože na Ebre sa môže chytať maximálne hodinu po zotmení.

V sobotu ráno sa prebúdzame a vonku leje ako z krhly. Rybársky prístrešok nemáme a tak sme sa rozhodli, že si pôjdeme pozrieť priehradu na jej druhý koniec pri meste Caspe. Tu prší už trošku menej. V Caspe sme takisto navštívili rybársku predajňu. Na naše prekvapenie počujeme od predávajúcich slovenčinu. Tak sa dáme do reči a vypytujeme sa na nejaké dobré miestečka pri vode. Autom si obchádzame priehradu pri Caspe. Miesta prístupné autom sú už rybármi obsadené. Skúšame šťastie ďalej. Terén nepoznáme a tak je ťažké zistiť, ktorou odbočkou sa kam dostaneme. Veľa úsekov je označených ako športový revír, kde treba mať ďalšie extra povolenie. Hľadanie po množstve najazdených kilometrov vzdávame a vraciame sa do Mequinenzy kde si dávame kebab a výbornú kávu. Medzitým sa aj počasie umúdrilo. Máme ešte pár hodín do večera a tak ideme do našej zátoky. Miki naväzuje malú gumennú nástrahu a skúša vyprovokovať bassa, ktorý má stanovište rovno pred ním. A podarilo sa! Spravíme si foto krásnej ryby a dostáva slobodu. Mne sa podaril zubáčik asi 50cm tiež na prívlač.

Na ďalší deň je to už o hodne lepšie. Neváhame a nahadzujeme na kapra. Zavnadíme peletami, na ktoré taktiež lovíme. Cez deň sa nám konečne darí nejaké kapry chytiť. Kapríky približne 4kg ťažké boli krásne vyfarbené a zdravé. Magi chytil pekného bassa a mne sa opäť podarili nejaké tie zubáče. Nádhera! Pri rannej obchôdzke s prútom po zátoke som však zažil šok. Zbadal som troch mladíkov, ako člnom natiahli sieť cez celú zátoku. Vraj sa im nedarí chytať na prút, tak to skúšajú sieťou. Tá je samozrejme na Ebre zakázaná. Chceli sme na nich zavolať políciu, no všetci sme boli bez signálu. Za chvíľu však pytliaci odišli.

Na Ebre je zákaz stanovania a rozkladania ohňa. Je to vraj kôli rumunským rybárom, ktorí tamojšie vody údajne decimujú. No ako sme videli, nájdu sa pytliaci aj medzi Španielmi. Tí takisto nechávajú pri brehoch svoje vizitky v podobe množstva odpadkov po nočných žúroch pri vode. Ľudia bez úcty k prírode sa nájdu asi všade, Slovensko nevynímajúc.

Posledný deň na priehrade chceme prívlačovať a využiť naplno. Požičiavame si preto u Carlosa loďku aj so sonarom. Priehrada Mequinenza je totiž zakliesnená medzi skalami a len málo kde je prístup k vode z brehu. Loďka je preto obrovskou výhodou, ak chcete prechytať väčšiu plochu. Dostanete sa tak na miesta, ktoré sú z brehu absolútne neprístupné. Ak si chcete priniesť vlastnú loďku na Rio Ebro, musíte ju dať dezinfikovať, čo stojí asi 3€. Každý čln väčší ako 2,5m musí mať navyše zvlášť evidenčné číslo.

Sonarom meriame teplotu vody, ktorá má v hlavnej časti priehrady niečo cez 17 stupňov a v zátokách cez 18 stupňov. S člnom prechádzame okolo skál, na ktorých pozorujeme supy. Obdivujeme ich krásu a majestátnosť. Hľadáme hrany brehov a ryby sú zdá sa asi v 4 metroch. Z loďky sme chytali hlavne v zátokách a chytili sme aj zopár pekných zubáčov. Najväčší mal 65cm. Zubáče brali ako na gumenné rybky tak aj na voblery. Slniečko sa opieralo a za pomoci odrazu z hladiny a z hliníkovej loďky nás celkom pripieklo.

Priehrada Mequinenza je naozaj krásna voda s krásnou prírodou, kde môžete zobrať na dovolenku aj rodinu. V čistej vode sa dá aj vykúpať. Ubytovanie, jedlo, nákupy a rybárske potreby môžete vybaviť v meste Mequinenza. V neveľkom mestečku nájdete všetko, čo tu potrebujete.

Povolenie, resp. licencia na rok pre rybárske revíry celého regiónu Aragon (s výnimkou športových revírov) Vás vyjde 10,38 €, čo stojí na Slovensku povolenie na jeden deň lovu. Žiadosť o rybárske povolenie si môžete stiahnuť a vytlačiť na adrese https://www.aragon.es/estaticos/ImportFiles/06/docs/%C3%81reas/Pesca/LicenPermi/LICENCIA_PESCA.pdf

Žiadosť treba vyplniť (v španielčine) poslať spolu s fotokópiou pasu na email Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript. alebo odfaxovať na číslo +34 976 716630. Do dvoch dní Vám späť pošlú licenciu, ktorá nadobudne platnosť od dátumu úhrady sumy na účet.

Posledná úprava štvrtok, 04 február 2016 19:58
Miroslav Orinčák

Som administrátor tohto rybárskeho portálu. Vyskúšal som si rôzne spôsoby lovu, vrátane lovu kaprov na boilies, ale muškárenie pre mňa ostáva najkrajšou rybačkou. Rád však lovím aj dravce na prívlač.

Webstránka: www.fishnet.sk

2 comments

Prihláste sa, ak chcete článok komentovať

Rybárska diskusia

• Žiadne príspevky na zobrazenie

Najnovšie rybárske videá

Zobraziť všetky videá

Rybárske podujatia

No Calendar Events Found or Calendar not set to Public.
Nemáš vytvorený účet? Zaregistruj sa!